Artikelen

Kiki (36) koppelt met BeterThuis vraag en aanbod van hulp voor ouderen op een slimme en toegankelijke manier.

0 Vind-ik-leuks

Het netwerk van Kiki Hirschfeldt

“Als wij zien wat voor effect BeterThuis heeft op de mensen waar onze thuishelpers komen, begrijp je niet dat er geen 20.000 aanmeldingen per dag binnen komen op ons platform. Geluk, écht levensgeluk. En gemak.” Sociaal onderneemster Kiki (36) richtte BeterThuis op. Een veilige marktplaats voor ouderenzorg, waarbij BeterThuis als koppelaar optreedt. Iedereen kan zich bij BeterThuis inschrijven. “Na een zorgvuldige screening plaatsen wij een thuishelper bij een zorgbehoevende oudere. We kijken goed naar de persoonlijke interesses van beide kanten. Opleidingsniveau, culturele achtergrond. Die persoonlijke klik, daar staan wij voor.”
De thuishelpers bieden uiteenlopende diensten aan. De zorgvrager en thuishelper bepalen onderling de vergoeding. “Het grootste gedeelte van de mensen dat hulp via ons inschakelt, heeft iemand nodig die er gewoon ís. Die ook even een lapje over het aanrecht haalt, kan begeleiden naar het ziekenhuis of een boodschap voor ze kan doen.”
Haar missie: met BeterThuis de drempel verlagen voor ouderen om zichzelf hulp te gunnen, zodat ze langer op een prettige manier in hun vertrouwde omgeving kunnen functioneren.
 



&Gervaise Coebergh


Fotografie Reinier van der Aart

Gervaise (50) is een geboren ondernemer en oprichter van Coebergh Communicatie & PR. Haar missie: vrijheid, afwisseling en het beste uit haarzelf en anderen halen. 

“Gervaise is mijn zakelijk partner bij zowel Coebergh Communicatie & PR als bij BeterThuis. Zonder haar was BeterThuis simpelweg niet mogelijk geweest. Niet alleen door haar kennis, kunde en strategisch inzicht maar ook door haar expertise in finance is zij van primair belang. Nog even los van het feit dat het fijn en leuk is om met iemand te ondernemen met wie je ‘goed kan’.”
 



&Clementine Noordzij

Clementine (40) is freelance creative vanuit haar bedrijf Vitamine Clé Communicatie. Daarnaast is zij zangeres en ambassadrice en 'matchmaker' bij BeterThuis. Haar missie: verbindingen maken tussen werelden en tussen mensen. 

“Clementine had zich oorspronkelijk als een van de eerste thuishelpers bij BeterThuis ingeschreven vanuit haar wens maatschappelijk relevant werk te doen. Al snel werd duidelijk dat Clementine de eigenschappen bezit die voor haar uiteindelijke functie binnen BeterThuis onmisbaar zijn. Mensenkennis, warmte, affiniteit met ouderenzorg en een groot inlevingsvermogen. Clementine doet enorm belangrijk werk voor ons en is de perfecte koppelaarster. Het honderd procent slagingspercentage dat wij hebben, komt mede door haar inzet.”
 



&Nicolette M. Mak

Nicolette (44) is oprichter van Valid Express en introduceerde het alcoholische drankje Dutch Dynamite op de markt. Haar missie: op een sociaal-commerciële manier de wereld mooier maken.

“Als je begint met een onderneming, wil je praten met mensen. Adviseurs met wie je kunt sparren over je ideeën. Nicolette kenden wij vanuit ons zakelijk netwerk en was zo iemand voor ons. Zij gaf ons vertrouwen om BeterThuis verder te ontwikkelen, dacht enthousiast mee en voorzag ons van waardevolle feedback. Zij heeft ons vanaf het begin die ruggenspraak gegeven waar wij naar zochten.”
 

ZELF EEN REACTIE PLAATSEN?

Oeps! Je bent niet ingelogd.

Maak eenvoudig en snel een account aan en krijg toegang tot alle exclusieve functies en verhalen op Amsterdam &Co.
Het maken van een account is gratis!

Scherm sluiten

Je wachtwoord vergeten?

Geen probleem! Vul onderstaand formulier in en
je ontvangt direct een e-mail met daarin je wachtwoord.