Artikelen

Ronald (49) is oprichter en mede-eigenaar van Generous Minds.

0 Vind-ik-leuks

Het netwerk van Ronald Beuk

“Generous Minds zijn gelijkgestemde mensen die hun geld, hun bedrijf of hun denkkracht gebruiken om de wereld mooier te maken dan hij is. We verbinden ons mentaal en financieel aan startende bedrijven, MKB-ers en corporate ondernemingen die met hun producten en diensten direct bijdragen aan een betere wereld. Een goed voorbeeld is een Nederlandse onderneemster met een bedrijf in Shanghai. Zij maakt van plastic afval hoogwaardige kleding en stoffen die ze vervolgens wereldwijd verkoopt. Met zo’n ondernemer maken we een groeiplan en kijken we welke ondersteunende expertises ze nodig heeft. Bij Generous Minds hebben we alle expertise in huis om van een goed idee een gezonde Good Business te maken. Van topmarketeer tot topjurist, van merkenbouwer tot financieel specialist en van leiderschapscoach tot communicatiespecialist. Het is dus eigenlijk een netwerkconcept, met het verschil dat ik het niet heb gegoten in een vrijblijvend platform maar in een bedrijf. De mensen die ik om me heen heb verzameld zijn allen mede-eigenaar, iedereen ontvangt hetzelfde uurtarief en bouwt aandeel op in Generous Minds naar rato van het aantal uren dat hij of zij bijdraagt. Die volledige gelijkwaardigheid geeft een bijzondere energie binnen het bedrijf. Generous Minds is mijn levenswerk. Ik ben opgegroeid in een ondernemersgezin, mijn ouders hadden een jongerencamping met een jongerendiscotheek in Noordwijk. Van hen heb ik geleerd dat je de werkelijkheid naar eigen hand kunt zetten, maar dan moet je wel ondernemend zijn.”
Zijn missie: Investeerders en experts samenbrengen die allemaal één doel hebben: de wereld op een ondernemende manier mooier maken.
 



&Peter Delahay

Peter was bedrijfseconoom, organisatieadviseur, waterbouwer en astroloog. Peter overleed in 2014 op zijn 74ste verjaardag. 

“Mede dankzij de waardevolle adviezen van Peter is Generous Minds wat het nu is. Naast
astroloog was Peter een bijzondere visionair en coachte hij mensen over de hele wereld.
Tijdens het eerste consult benoemde hij alles wat ik in mijn leven al wist of voelde. Hij wilde me graag helpen om Generous Minds tot een succes te maken en is daarom
als eerste lid van onze ‘Generous Council’ toegetreden. Helaas is hij in 2014 overleden, maar voor mijn gevoel is hij er nog. Af en toe denk ik: ‘Wat zou Peter doen?’.”
 



&René Eijdenberg

René (59) is eigenaar van Mindshift. Zijn missie: 'Het beste wat je voor een ander kunt doen is niet je eigen kennis en talent showen maar dat van de ander tot bloei laten komen.' 

“René was mijn leidinggevende bij het reclamebureau waar ik destijds werkte. Nu is hij één van de vijftig eigenaren en tevens mijn leiderschapscoach bij Generous Minds. Zo zijn we als vrienden en professionals altijd verbonden gebleven. René coacht me in hoe ik de rol van leider het beste kan invullen. Wat een mooie uitdaging is, want bij Generous Minds zijn we allemaal gelijkwaardig. René zei hierop: ‘Dat klopt, maar het is jouw natuurlijke rol om als bedenker van Generous Minds het voortouw te nemen.’ Dat was een heel belangrijk advies. René is een uniek persoon en een heel goede vriend.”
 



&Dyënne Borst

Dyënne (39) is traffic manager bij Scotch & Soda. Haar missie: Ik wil zowel privé als zakelijk energiek, met respect, avontuurlijk, creatief en doelgericht in het leven staan. 

“Dyënne is mijn allerbeste vriendin en ook op zakelijk gebied erg belangrijk voor me. Ze kan heel nuchter naar dingen kijken en heeft dezelfde spirituele binding als ik. Dyënne is traffic manager bij Scotch & Soda. Ze heeft verstand van zaken en van hoe je op een goede manier in het leven kunt staan. De waarden die ik heb, heeft zij ook en misschien wel meer. Het is fijn om zo iemand om me heen te hebben.”
 

Ronald (49) groeide op in een ondernemersgezin in Noordwijk. Na zijn middelbare school deed hij een jaar werktuigbouw in Delft en ging in militaire dienst. Toen Ronald weer een studie wilde oppakken schreef hij zich in voor de bedrijfskunde-opleiding aan de European University in Antwerpen. Na het voltooien van zijn studie is hij gaan werken bij reclamebureau PMSvW/Y&R in Amsterdam waar hij zich in zeven jaar tijd opwerkte en verschillende managementfuncties vervulde. Toen het aanbod kwam om het pad naar managing director te bewandelen sloeg Ronald dat af. Na een tiental jaren als consultant succesvol aan de weg getimmerd te hebben, bedacht hij in 2013 het vernieuwende businessconcept voor Generous Minds.

ZELF EEN REACTIE PLAATSEN?

Oeps! Je bent niet ingelogd.

Maak eenvoudig en snel een account aan en krijg toegang tot alle exclusieve functies en verhalen op Amsterdam &Co.
Het maken van een account is gratis!

Scherm sluiten

Je wachtwoord vergeten?

Geen probleem! Vul onderstaand formulier in en
je ontvangt direct een e-mail met daarin je wachtwoord.